Långsamt

Uppdatering. 
 
Min plan var att kunna gå lite vid jul. Det kunde jag inte. Jag kan ibland gå extremt korta sträckor, men då får jag ont dagen efter eller två dagar efter. Smärtan sitter hela tiden på olika ställen nu, tårna, framfoten, hålfötterna, hälarna, anklarna, vaderna och låren. Vänsterfoten gör mest ont, den som opererades för 4 månader sedan. Kanske är det den jag belastar som mest när jag väl testar att gå eller stå. 
 
Varannan dag har jag mindre ont, då belastar jag lite mer för att det är så vansinnigt kul. Även om det gör ont så är det häftigt att använda fötterna. Det får jag betala för dagen efter och då är jag deppig igen. Doktorn säger att han tror på detta, jag tror väl på det varannan dag, en dag upp en dag ner. 
 
Idag har jag skrivit in mig på arbetsförmedlingen, inte för att jag tror att det ska leda till något. Jag borde ju rimligtvis kunna ta mig själv till en arbetsplats för att det ska fungera. Rullstolen är tung att lyfta och att köra är inte superkul men det går.  Om en vecka börjar jag studera på komvux igen, data och förhoppningsvis engelska - om jag kommer in. Jag struntade i att söka då jag tänkte att jag inte behövde plugga, när ansökningstiden gått ut kom jag på att jag nog var tvungen att göra något.
 
I lördags hade vi datenight. Jag och min man. Vi drack bubbelvin och åt musslor, räkor, bröd och sen godis, och hade ett fantastiskt dygn. Otur i kroppen men tur i kärlek. 
 
Igår drog jag mig fram med fötterna i min rullstol, vi renoverar vardagsrummet och jag försöker göra allt jag kan. Fan vad jag älskar att använda min kropp. Idag får jag betala för det, jag blir nog liggande i sängen tills min fina assistent mamma hämtar pojkarna på förskolan och kommer hem till mig. 
 
Livet ändå va. 
 
 

Kommentera här: